• 190+

    projektów

  • +100 mln

    zarobione dla klientów e-commerce z reklamy w 2022

  • 23,15

    średni ROAS u klientów e-commerce w branży fashion

  • 30+

    rynków, na których prowadzimy kampanie Facebook Ads

Co to jest Facebook Ads?

Platforma Facebook jest obecnie najpopularniejszym kanałem w social mediach. Facebook Ads to system reklamowy, który umożliwia tworzenie kampanii w menadżerze reklam. Narzędzie posiada szczegółowe opcje targetowania (m.in. targetowanie geograficzne), możliwość monitorowania wyników pod kątem wyświetleń reklamy, tworzenia każdego zestawu reklam oraz możliwość optymalizacji kampanii. Wyświetlanie reklam stworzonych w tym systemie możliwe jest na Facebooku, Messengerze oraz Instagramie.

Porozmawiajmy o współpracy

    Cele kampanii Facebook Ads

    Pierwszą rzeczą, jaką musimy wybrać w ramach naszych działań marketingowych na Facebooku, jest cel kampanii – uzależniony od naszej grupy docelowej (korzystamy z menadżera reklam). Reklama na Facebooku to nie lada wyzwanie – jak wybrać cel kampanii, który trafi do naszej grupy odbiorców? Poniżej przedstawiamy charakterystykę każdego z nich:

    Kampania na ruch – jej celem jest dowiezienie nowych użytkowników, osób zainteresowanych Twoją ofertą na stronę firmową poprzez kliknięcie w reklamy. Na etapie planowania kampanii, powinniśmy zainstalować na niej tzw. piksel Facebooka, który służy do pozyskiwania danych osobowych użytkowników, którzy klikną w nasze reklamy i przejdą na stronę.

    Z jakich form reklamy możemy korzystać?

    • Reklama na Facebooku
    • Reklama na Instagramie

    Kampania na aktywność – podobnie, jak kampania na ruch, ma za cel znaleźć osoby, które będą aktywne pod Twoim postem lub reklamą (dotarcie do dużej grupy odbiorców). Na poziomie zestawów reklam możesz tworzyć te, które umożliwiają: promowanie postów, promowanie strony, zwiększenie aktywności na wydarzeniu na stronie.

    Z jakich form reklamy możemy korzystać?

    • Reklama na Facebooku
    • Reklama na Instagramie
    • Reklama Audience network

    Kampania na konwersję – ten cel nakierowany jest na pozyskiwanie kontaktów i wykonanie przez użytkownika określonej akcji np. wyświetlenia strony docelowej, dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego. W przypadku tej kampanii ważne jest wyświetlanie reklam osobom potencjalnie zainteresowanym współpracą z naszą firmą – należy dokładnie określić swoją grupę docelową, a kreacja reklamowa powinna być do niej dopasowana.

    Z jakich form reklamy możemy korzystać?

    • Reklama na Facebooku
    • Reklama na Instagramie
    • Reklama Audience network
    • Reklama na Messengerze

    Lejek marketingowy w kampanii Facebook Ads

    Wszystkie prowadzone przez nas działania marketingowe opieramy na lejkach marketingowo-sprzedażowych. To skalowalna strategia, która pozwala przyciągnąć potencjalnych klientów (grupę odbiorców) w najbardziej odpowiednich momentach ich podróży w internecie (Customer Journey) — gdy szukają rozwiązań, odpowiedzi lub są zdecydowani na zakup.

    Naszym zadaniem jest dostarczanie stałego strumienia wysoko wykwalifikowanych leadów do Twojej witryny za pośrednictwem płatnych kampanii Facebook Ads.

    Kampanie Facebook Ads docierają do potencjalnych klientów na wszystkich etapach procesu zakupowego:

    Lejek marketingowy dla przykładowej kampanii Facebook Ads

    Formaty reklamy Facebook Ads

    Reklama na Facebooku powinna zakładać konkretny cel. W zależności od tego, na jaki się zdecydujemy, mamy do wyboru poniższe formaty reklam:

    Rozpoznawalność marki – pojedynczy obraz, reklama karuzelowa, film, pokaz slajdów

    Zasięg – pojedynczy obraz, reklama karuzelowa, film, pokaz slajdów, kolekcja

    Ruch – pojedynczy baner, reklama karuzelowa, film, pokaz slajdów, kolekcja

    Aktywność – post promowany, pojedynczy baner, film, pokaz slajdów

    Instalacje aplikacji – pojedynczy baner, karuzela, film, pokaz slajdów

    Wyświetlenia filmu – film, pokaz slajdów

    Pozyskiwanie kontaktów – pojedynczy baner, karuzela, film, pokaz slajdów

    Wiadomości – pojedynczy baner, karuzela, film, pokaz slajdów

    Konwersje – pojedynczy baner, karuzela, film, pokaz slajdów, kolekcja

    Sprzedaż z katalogu – pojedynczy baner, karuzela, kolekcja

    Poznaj 4 schematy reklam na Facebooku, które pozwolą Ci sprzedawać więcej

    Reklama na Instagramie

    Reklamuj swoją firmę i docieraj do swojej grupy docelowej, dzięki precyzyjnemu targetowaniu reklamy. Instagram oferuje trzy możliwości umiejscowienia reklam (obszar wyświetlania reklamy): w aktualnościach, w sekcji eksploruj oraz w relacjach (InstaStories).

    Instagram pozwala docierać do precyzyjnie wybranych użytkowników aplikacji. Reklamy można targetować pod względem kilku kluczowych wskaźników:

    • lokalizacji,
    • danych demograficznych,
    • zainteresowań,
    • zachowania,
    • grupy odbiorców niestandardowych (np. na podstawie adresów e-mail czy numerów telefonu),
    • grupy podobnych odbiorców (do tych, których już się posiada).

    Dlaczego warto reklamować się na Instagramie?

    Warto wykorzystać rosnący trend zainteresowania polskich internautów Instagramem, a zwłaszcza InstaStories i zacząć udostępniać reklamy w relacjach.

    Reklamy w Instagram Stories trwają od 15 sekund do nawet 120 sekund (w przypadku reklam wideo). Pojawiają się między relacjami użytkowników, których obserwuje dana osoba. Mają orientację pionową i zajmują cały ekran, dzięki czemu skupiają uwagę odbiorcy tylko na komunikacie. Nie rozpraszają go wówczas żadne inne treści na feedzie, co sprawia, że przekaz reklamowy ma szansę być lepiej zapamiętany.

    Jak tworzymy dla firm reklamy na Facebooku i Instagramie?

    • 1. Analityka Facebook Ads i Instagram Ads

    • 2. Konfiguracja kampanii Facebook Ads

    • 3. Bieżąca optymalizacja

    • 4. Dalszy wzrost

    Analityka Facebook Ads i Instagram Ads

    Bez danych nie da się działać. Nawet jeśli zbierasz je od lat, to prawdopodobnie w konfigurację wkradły się przez ten czas pewne błędy. Dlatego zaczynamy od weryfikacji poprawności zbierania danych przez piksel Facebooka oraz weryfikujemy zgodność danych między Facebookiem a Google Analytics. Gdy trzeba, nasz zespół analityczny wprowadza zmiany lub konfiguruje wszystko od zera.

    Na tym etapie weryfikujemy również samą stronę firmową i w razie potrzeby przygotowujemy rekomendacje, co należałoby na niej z czasem zmienić, by zwiększyć konwersję.

    Konfiguracja kampanii Facebook Ads

    Na podstawie naszych rozmów o celach, które chcesz osiągnąć oraz analizie rynku i danych z wyszukiwarki przygotowujemy plan pierwszych kampanii. Dokładnie wiesz, co zadzieje się przez pierwszy miesiąc, tydzień po tygodniu – pracujemy w oparciu o harmonogram z rozpisanymi zadaniami.

    Wszystkie treści reklamy oraz bannery otrzymasz od nas do akceptacji, by zweryfikować ich zgodność z Twoją wizją własnej marki lub firmowymi standardami.

    Przez kolejne tygodnie uruchamiamy poszczególne reklamy, zgodnie z ustaleniami i obserwujemy ich wyniki. Na bieżąco będziesz informowany o naszych działaniach, które wdrażamy na koncie.

    Optymalizacja kampanii Facebook Ads

    Nie pozostawimy reklam samym sobie! Codziennie sprawdzamy ich efektywność oraz optymalizujemy pod różnymi kątami.

    Monitorujemy skuteczność kampanii na podstawie autorskiego modelu oceny jakości ruchu. Zbieramy dane z dwóch narzędzi: w Menadżerze reklam na Facebooku oraz Google Analytics. Gdy trzeba, posiłkujemy się innymi narzędziami do analizy i optymalizacji.

    Na tej podstawie dokonujemy korekt i optymalizujemy kampanie.

    Skalowanie kampanii Facebook Ads

    Kampanii reklamowych nie da się ustawić raz na zawsze. Konkurencja nie śpi, rynek się zmienia, otoczenie ulega zmianie. Dlatego nieustannie pracujemy nie tylko nad poprawkami,  ale również działaniami, które mają stopniowo zwiększać skalę działań i efektów w tym kanale. Proponujemy i wdrażamy nowe rozwiązania, by maksymalizować przychody i/lub obniżać koszty.

    Nie tylko Facebook Ads i Instagram Ads – wierzymy, że wielokanałowość jest kluczem do wysokiej sprzedaży.

    Co mówią nasi klienci?

    Piot Paweł Jaros

    Senior Marketing Manager, SUPERHOT

    Mnogość sklepów, brak możliwości wpięcia kodów śledzących oraz ograniczone możliwości analityczne sprawiają, że marketing gier PC / na konsole jest wyzwaniem. Wyzwaniem, które nie wszyscy są chętni podjąć, ponieważ biorąc pod uwagę powyższe potrzebuje czasu, specjalnego podejścia i “otwartej głowy” ze strony ludzi pracujących po stronie agencji, a nie prostych rozwiązań typu “ctrl+c, ctrl +v”. Zespół digitalk to zgrana drużyna specjalistów, która sprawiła, że czułem, że gramy do jednej bramki, a sukces kampanii jest dla nich czymś więcej niż “dowiezionym KPI”. Digitalk przeprowadził audyt działań dotychczasowych, zbudował specjalny lejek sprzedażowy, zrobiliśmy wiele testów i finalnie dowiedzieliśmy się co działa, a co nie. Mogę z całą odpowiedzialnością polecić jakość wykonywanych przez nich zadań, kontakt z klientem, wychodzenie z inicjatywą oraz pomysłowość. Każdy, kto zamówi u nich audyt czy rozpocznie długofalową współpracę będzie zadowolony.”

    Bartłomiej Krzak

    Pomoce Dla Seniora

    Przed rozpoczęciem współpracy z agencją digitalk próbowaliśmy realizować kampanie na Facebooku we własnym zakresie. Niestety, nie przynosiły one zamierzonych rezultatów. Zwątpiliśmy, czy reklamy płatne będą odpowiednie dla naszego sklepu internetowego.

    Postanowiliśmy podjąć jeszcze jedną próbę, tym razem z agencją digitalk. Na pierwsze efekty nie musieliśmy czekać długo. Już po pierwszym miesiącu, kampanie przygotowane przez specjalistów z digitalk przekroczyły nasze oczekiwania i bezpośrednio przełożyły się na ilość zamówień w sklepie internetowym. Współpracę z digitalk najbardziej doceniam za profesjonalne podejście do wykonywanych działań.

    W prowadzonych kampaniach reklamowych klient, jako administrator danych osobowych, zobowiązany jest do przetwarzania pozyskanych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym do pozyskania wszelkich, niezbędnych zgód.

    Informacje o Facebook Ads, które mogą Cię zainteresować

    Z kim będziesz pracował?

    FAQ kampanii Facebook Ads

    Masz pytania? Poniżej zebraliśmy te, które najczęściej słyszymy od naszych potencjalnych klientów.

    1. Ile powinien wynosić mój budżet dzienny, aby kampanie Facebook Ads były efektywne?

    Budżet reklamowy ustalamy wspólnie przed rozpoczęciem nowego miesiąca na podstawie analizy kampanii oraz estymowanych zwrotów.

    Rekomendujemy kwotę nie mniejszą niż 5000 zł netto miesięcznie na system reklamowy.

    2. W jaki sposób raportowane są wyniki kampanii Facebook Ads?

    Raz w tygodniu otrzymasz od nas podsumowanie najważniejszych działań w Twojej kampanii, a raz w miesiącu prześlemy Ci szczegółowy raport ze wszystkich kampanii, wraz z podsumowaniem najważniejszych punktów oraz rekomendacjami na kolejne miesiące (oceniamy ich skuteczność). Taki raport jest omawiany w trakcie wideokonferencji na początku kolejnego miesiąca.

    3. Co wchodzi w zakres obsługi kampanii Facebook Ads?

    W ramach obsługi kampanii Facebook Ads zajmujemy się obsługą wszystkich typów reklamy oferowanych przez system reklamowy Facebooka (Facebook, Messenger, Instagram), cotygodniowe podsumowania + miesięczne omówienie w trakcie rozmowy video, podstawowe oskryptowanie strony (WordPress/Presta), definiowanie mikrokonwersji oraz tworzymy do 30 autorskich grafik w miesiącu.

    4. Na jaki czas podpisywana jest umowa?

    Umowę zawieramy na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.

    5. Czy muszę posiadać swoje konto w menadżerze reklam Facebooka?

    Tak – działamy transparentnie na kontach naszych Klientów, dlatego powinieneś posiadać swoje konto w Facebook Business Manager.

    6. Po jakim czasie będą widoczne wyniki moich kampanii Facebook Ads?

    Wyniki kampanii system reklamowy Facebook publikuje w czasie rzeczywistym i można je w dowolnym momencie przejrzeć w managerze reklam.

    7. W jaki sposób mogę doładować budżet na swoim koncie Facebook Ads?

    Do konta reklamowego podpinasz swoją firmową kartę płatniczą/kredytową lub zasilasz je za pomocą PayPal.

    8. Czy będę musiał utworzyć nowe konto na Facebooku, żeby agencja mogła z niego korzystać?

    Nie będzie to koniecznie – wystąpimy o dostęp do Twojego istniejącego konta – tam znajdują się dane historyczne, dzięki którym łatwiej będzie nam współpracować – będziemy mogli wyciągnąć wnioski z poprzednich kampanii. Jeśli nie posiadasz konta reklamowego – będziesz musiał je założyć.

    Jesteś zainteresowany skutecznymi reklamami na Facebooku i Instagramie?

    Skontaktuj się z nami